Wel iets te laten zien, maar…

Wel iets te laten zien, maar geen succes deze keer! Soms heb je van die projecten die niet zo goed uitpakken als gedacht.  Dit hoort bij het zelf maken van kleding; je kunt het kledingstuk niet vooraf passen en moet maar afwachten hoe het valt. Laat ik nu nèt twee misbaksels na elkaar hebben die ik jullie zeker niet wil onthouden;

mislukte naaisels

Allereerst het rokje met kant.  Vorige rokjes uit het boek zaten me als gegoten, dus bij het overnemen van het rechte rokje heb ik blindelings maat 38 overgenomen.  Toen het rokje bijna in elkaar zat kwam ik erachter dat het rokje in de taille als gegoten zit, maar dat mijn heupen er bij lange na niet in passen. (De vorige modellen die ik maakte waren a-lijn rokjes waar de heupmaat niet van belang was) Helaas heb ik helemaal geen stof over om een nieuw exemplaar te knippen, en extra banen ertussen zetten, daar heb ik geen zin in.  Gelukkig was dit een testvariant voor een ander super mooi stofje dat ik nog heb, en die ik dus nog niet heb verknipt. En voor de zoveelste keer blijkt maar weer; meten is weten!

Het leren jurkje was erg leuk om in elkaar te zetten. Toen ik er halverwege achter kwam dat er helemaal geen rits in zit gingen er al wat alarmbelletjes rinkelen. Toch heb ik het grootste gedeelte maar af gemaakt. Bij het passen bleek het een regelrechte soepjurk te zijn! Bij mijn borst en rug heb ik heel veel ruimte over, terwijl het bij mijn heupen juist heel krap zit. Jammer, maar dit is overduidelijk geen model voor mijn figuur!

Ik denk dat ik nu eerst maar verder ga met de trui, daar kan ik vast geen buil aan vallen!

Een gedachte over “Wel iets te laten zien, maar…

  1. Supergoed dat je ook de ‘misbaksels’ laat zien, zo weten mensen dat niet alle naaisels over rozen gaan altijd…Gelukkig gaat het meeste goed en vergeten we de misbaksels altijd snel of lachen we er jaren later nog om 😉

Geef een reactie

