Birthdaydress

Niet zozeer in de planning, maar toch altijd leuk om te maken; een feestjurk!
Toen ik het patroon ‘Camí dress’ van Pauline Alice online zag komen wist ik gelijk dat dat precies iets voor mij is! Retro maar toch modern en goed draagbaar! Hier de link: Camí Dress

In mijn stoffenkast vond ik een prachtig stofje van katoen met zijde. Een effen katoentje had ik al er al snel bij gezocht. De knoopjes komen van een versleten overhemd. Zo heb ik buiten het patroon dus niets hoeven kopen!

DSC_0167_2DSC_0174_2

Omdat het rokdeel uit de hand getekend wordt heb je al vlug de patroondelen aan elkaar geplakt en uitgeknipt. Qua maat heb ik alleen de figuurnaden aangepast. De jurk draagt heerlijk dus een tweede versie zal hier zeker komen! In de zomer misschien één met korte mouwen?

Mooie details in de jurk: kraag met staander, manchetten en zakken in de rok.

DSC_0176_2b

Het fijne van dit model vind ik dat het niet direct supernetjes is. Met een vestje erover is het gewoon dagelijks te dragen. Van andere feestjurken vind ik het altijd zo jammer dat je ze alleen bij speciale gelegenheden kunt dragen.

Ik eindig met een stilleven met het prachtige boeket dat ik op mijn verjaardag kreeg, hoe mooi past dat bij mijn jurk!

DSC_0177-tiltshift2

3 gedachtes over “Birthdaydress

Geef een reactie

