De kerstjurk

Kerst is geen kerst zonder feestelijke jurk! Dit jaar gebruikte ik een gemakkelijke en vlug-klaar-patroon. Maar ik ben erg blij met het resultaat.

Het is de Ginger jurk uit het nieuwe tijdschrift van Maison Victor. Ik heb de lengte met 5 cm verlengd, anders vond ik hem te kort. Bij de hals heb ik een extra plooi gemaakt omdat het erg ‘gaapte’.

Van elastisch kant maakte ik een shirt voor eronder. De panty’s zijn van Oroblu (Doris0)

DSC_0232_2                               DSC_0234_2

 

5 gedachtes over “De kerstjurk

  1. Hallo, ik heb een vraagje ivm dit ginger jurkje. Ik wil het patroon overnemen en ik zie dat op het voorpand aan de schouder een rechte lijn is. Was dit bij jouw ook? Als je het snijplank bekijkt dan zie je een schuine schouderlijn. Alvast bedankt voor je reactie

  2. Ik ben net begonnen aan de ginger jurk. Klopt stap 2? Ik moet het biaisvoor het rugpand in 2 knippen, maar dan is dat toch te kort voor het rugpand?
    Kan jij je dat nog herinneren? Ik durf niet verder…

    • Ik ben net begonnen aan de ginger jurk. Klopt stap 2? Ik moet het biaisvoor het rugpand in 2 knippen, maar dan is dat toch te kort voor het rugpand?
      Kan jij je dat nog herinneren? Ik durf niet verder…

    • Ik weet niet hoe die lengtes zijn omdat ik geen bias heb gebruikt. Ik heb gewoon de zoom van het rugpand naar binnen omgeslagen en vastgestikt. Dat vond ik gemakkelijker (en sneller..)

Geef een reactie

