Lady Skater in drievoud

Het tweede deel van mijn vernieuwde zomergarderobe bestaat uit 3 heerlijke jurkjes. De stofjes lagen al een tijdje ‘mooi’ te zijn in mijn stoffenkast; hoog tijd om ze te dragen!

Ik gebruikte daarvoor het patroon van de Lady Skater. Afgelopen winter had ik met dit patroon een winterjurk met lange mouwen gemaakt en dat bleek een favoriet. Het jurkje is zeer comfortabel, combineert gemakkelijk met vestjes en geeft een mooi vrouwelijk silhouet.

En waarom niet een perfect passend patroon hergebruiken? En waarom dan niet drie keer?

DSC_0597

Stof van Herbert textiel 

Alledrie hebben ze korte mouwen. En ik ben groot fan van het ‘zwierrokje’. Geeft een instant zomergevoel!

DSC_0598

Stof van de markt in Groningen

Het fijne van het maken in drievoud is dat je niet eens veel meer tijd kwijt bent om alle stappen drie keer te doen, maar dat je wel een groot resultaat hebt. Het patroon kon ik bijna helemaal op de lockmachine maken, alleen voor de zoom had ik mijn ‘gewone’ naaimachine nodig.

DSC_0599

Stof van Joy Fits

En hier nog eens alle drie op rij!  Laat die zomer maar komen!

IMG_20140615_201220

3 gedachtes over “Lady Skater in drievoud

Geef een reactie

