Pre-blog Gertie Dresscoat

Vorige zomer heb ik deze jas genaaid. Het was een heel traject maar het was de moeite waard! Ik ben best trots op het resultaat en daarom wil ik er alsnog een blogberichtje van maken.
Het patroon komt uit het boek van Gertie ‘New book for better sewing’. Uit dat boek heb ik ook de Pencilskirt gemaakt en ik was zo tevreden over de pasvorm dat ik het met deze jas ook heb aangedurfd.

– Last year i made this coat. It was a long journey but it was worth it! Because i’m still quite proud of my make i decided to write a post-blogpost about it. The pattern is from Gerties book ‘New book for better sewing’. I also made the pencilskirt from her book and was so delighted of the result i had the guts to make this coat. 

IMG_1520IMG_1470IMG_1473

De stof was het eerste probleem; 5 meter had ik nodig! Ik vond deze rode canvas op het stoffenspektakel. Ik wilde er echt een jas van maken -je kunt hem ook als jurkvariant maken namelijk- en daarom heb ik een maat groter genomen dan perfect passend. Op die manier kan ik er nog andere kleding onder dragen. Het enige wat ik verder nog moest veranderen was de taillelijn, die heb ik iets uitgelegd.

– Problem no. 1. was the fabric; i needed 5 meters! I found this red canvas on the local fabric fair. Because i planned to wear this as a coat i took one size bigger than necessary. 

IMG_1491

Verder vond ik het fijner om de hele jas te voeren. Dit was niet in het patroon opgenomen maar was gemakkelijk te verwezenlijken. Ook deze stof haalde ik op het stoffenspektakel.

– I decided to line the full coat. This was not included in the pattern description but it was an easy change for me to do. I bought the liningfabric also at the fair. 

IMG_1490IMG_1500

De knopen kocht ik op de markt. Goede rode knopen kon ik met geen mogelijkheid vinden en zo kwam ik uit bij deze goudkleurige met parelmoer. Sjiek toch?

– I bought this buttons on my local market. I couldn’t find perfect red ones, so i choose this gold with mother-of-pearl. Fancy, no?

IMG_1512

Staat de jas niet leuk? Ik vind hem echt prachtig al draag ik hem niet vaak. Toch iets te gekleed voor dagelijks gebruik.  Gelukkig staan er nog wat bruiloften op het programma 😉

– Doesn’t look the coat fabulous? I really love it, but i don’t wear it a lot. It’s a little bit too dressy for daily use… Lucky enough we have a couple of weddings to attend 😉

IMG_1483

  •  Outfit:
  • Clogs; swedish hasbeens
  • broek; Mango
  • Shirt; me-made from ottobre summer ’13
2 gedachtes over “Pre-blog Gertie Dresscoat

Geef een reactie

