Summer sun shirtdress!

Wat een uitzonderlijke zomer maken we mee dit jaar! Wat een fantastische temperaturen en lange zomerse dagen.. Een heerlijke zomerjurk komt dus goed van pas! De summer sundress-uitdaging van Heather op ‘Handmade by Heather B’ was de perfecte aanleiding om deze jurk te maken.

– What a lovely summer we have here in Holland! Fabulous temperatures and a sunny days all along. I was in need of a nice and comfortable summerdress. The summer sundress-sewalong from Heather op ‘Handmade by Heather B’  was the perfect occaison to get me sewing! 

 

IMG_1578

 

Ik maakte de hemdjurk uit het boek van Little Miss Y. Het was de eerste keer dat ik het boek gebruikte en helaas had ik wat problemen met de maatvoering. Dit kwam voornamelijk door het ontbreken van een uitgebreide matentabel. Ik gokte dat ik maat 38 nodig zou hebben en heb deze in eerste instantie overgenomen. Gelukkig heb ik de patroondelen nagemeten voordat ik de stof ging knippen want de jurk zou veel te klein geworden zijn. Maat 40 pakte gelukkig veel beter uit. Ik heb hem zo zonder aanpassingen uit het boek gemaakt en ben erg tevreden over de pasvorm.

– I sewed this shirtdress from the book of  Little Miss Y. I used this book for the first time and there was a little problem with the sizing. I cut a size too small due to a missing sizing table. But i measured twice and didn’t cut my fabric directly. I took a size bigger and everything fitted nice. I didn’t change a thing of the bigger size and it went out great. 

IMG_1601

 

Het boek heeft een prachtige vormgeving en heeft mooie stap-voor-stap tekeningen om de jurk te maken. Toch zou ik het voor een absolute beginner niet aanraden omdat de naaibeginselen er verder niet in worden besproken.  Ik vind het boek erg mooi en kan niet wachten om er nog iets uit te maken!

-The book has a very beautiful and stylish layout en gives step-by-step drawings for making the dress. I wouln’t recommend this book to beginners because i little bit of sewing experience is expected. I like this book very much and can’t wait to sew another pattern.

 

IMG_1582

 

Het patroon bevat hele leuke details bij de zakingangen en op de rug een mooie plooi. Dit geeft net dat leuke extra vind ik. Voor de knopen gebruikte ik drukknopen voor een moderne twist en ook omdat ik geen leuke passende knopen kon vinden. De stof kocht ik op het stoffenspektakel in Leeuwarden.

This pattern has very nice details in the pockets and a pleat at the back. This gives the dress that bit extra. The buttons are snaps and give the dress a modern twist. I bought the fabric at the fabric fair in Leeuwarden.

 

 

 

IMG_1592

 

IMG_1597

De binnenkant is netjes afgewerkt en maakt het lekker luchtig!

The inside is neat and makes the dress nice to wear!

IMG_1599

Een heerlijk jurkje om fijn in te zonnen!

– A nice dress to enjoy the sun! A perfect summer sundress! 

IMG_1558

 

 

3 gedachtes over “Summer sun shirtdress!

Geef een reactie

